2009. február 19., csütörtök

Kemenceajtó a kezdetek




Úgy döntöttem, hogy magam készítem el a kemencém ajtaját. Nézegettem a kemencebence oldalán különböző képeket, leírásokat, majd megterveztem saját kemenceajtómat. Megvettem az alapanyagokat, 1 szál 30x30-as szögvas és 1 szál 30x3-as laposvas. A külső ajtó méretei: 50 cm széles és 40 cm magas. a keret felső ívét úgy alakítottam ki, hogy a szögvas azon oldalát kalapáltam, egy kb 100 kg-os kovácsüllőn, amelyiket ívesre akartam. Az alsó és oldalsó szárakat gérbe vágtam, majd összehegesztettem. Hegesztés után köszörültem. Most így néz ki.

A következő a belső ajtó keret, ami szintén 30x30-as szögvasból készült.
Itt egyszerűbb dolgom volt, mert csak egyenes szálakból áll. Méretre vágás után itt is hegesztés, köszörülés. Erre zsanéros ajtó nem lesz csak egy tévő, amit lemezből vágtam ki.
A kemenceajtó laposvasakra szegecselt lemezből áll majd. A laposvasat ledaraboltam, majd összeraktam, hogy melyik hová fog kerülni. természetesen ennek is íves lesz a felső széle, amit szintén a laposvas egyik élének kalapálásával fogok elérni. itt is méretre vágás, majd hegesztés jön.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése